zaterdag 3 januari 2009

JIM Getaway, een succesformule voor een jongerenvakantie

In 2007 lanceerde Brussel, Vilvoorde - Jongerenzender JIM in samenwerking met BASE 'JIM Mobile'. Dit sloeg erg aan bij de jongeren, vandaar dat JIM besloot een gloednieuw product te richten op deze doelgroep.

Samen met Neckermann startte JIM een productlijn voor jongeren: JIM Getaway, vakanties gericht op jongeren tussen 18 en 25 jaar.
Uit een recent onderzoek bleek dat er tot nog toe een specifiek reisaanbod voor deze doelgroep ontbrak. JIM en Neckermann besloten daarom om de handen in mekaar te slaan.
Het aanbod varieert van de Balearen tot de Turkse Rivièra, van Praag tot Barcelona, van de Belgische kust tot de Languedoc en van Jamaica tot Thailand. De hotels en appartementen zijn zo gekozen dat ze steeds in een geambieerde omgeving liggen en toch betaalbaar zijn.

Vanaf eind augustus 2008 startten ze met een reis naar Bodrum. Om het voor de jongeren aantrekkelijk te maken, reist er regelmatig (3 x/jaar) een artiest mee. Hij/zij zal dan ter plaatse optreden en zorgen voor de nodige ambiance.

Na een geslaagde eerste editie naar Bodrum, vertrekt JIM Jetaway op 30 januari 2009 naar Risoul (de Franse Alpen) voor een Ski & Party-belevenis. Dit keer in muzikaal gezelschap van o.a. Nailpin, DJ Loveboat, e.a.


JIM TV is een veel bekeken zender. Dat zij nu jongerenreizen organiseren is een gewaagde keuze, maar toch goed gevonden.

Eigenlijk verwondert me het succes dat deze formule heeft niet. Het lijkt me enig om samen met leeftijdsgenoten en een artiest die je graag bezighoort op vakantie te gaan.

Ik stel mij hier wel de vraag of deze reizen het ganse jaar door succes hebben. Omdat een groot deel van deze groep jongeren nog studeert en dus gebonden is aan de schoolvakanties.

Wie van jullie kent iemand of is zelf al met JIM Getaway op reis geweest?
Laat maar van je horen!

Groetjes,

Els

2 opmerkingen:

Bahar zei

Ze hebben, als er uit recent onderzoek blijkt dat er tot nog toe een specifiek aanbod voor deze doelgroep ontbrak, een gat in de markt gevonden kan je zeggen.

Ik maak ook inderdaad de bedenking dat een groot deel van deze jongeren gebonden zijn aan schoolvakanties.

Leuk artikel!

Anoniem zei

Vorig jaar hebben vrienden van me hun vakantie in Bodrum doorgebracht met deze formule. Ze spraken van een geweldige vakantie.

Met deze formule kan men een grote doelgroep bereiken. Het spreekt jongeren ook heel erg aan. Ze hebben echt wel een gat in de markt gevonden.